Zlín, 14. 11. 2022 – DATART se stal nejdůvěryhodnější značkou 2022 v kategorii Prodejci elektra. Český maloobchodní prodejce spotřební elektroniky potřetí obhájil titul, který získal už v letech 2020 a 2021. Značce DATART projevili důvěru spotřebitelé v nezávislé anketě, kterou letos již po osmé pořádala společnost ATOZ Marketing Services ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nielsen.
Průzkum mezi spotřebiteli je v Česku nejrozsáhlejší nezávislou anketou, která se zaměřuje na důvěru ve značku v různých odvětvích podnikání. Oceňuje značky na českém a slovenském trhu, kterým spotřebitelé nejvíc důvěřují. Průzkum společnost ATOZ Marketing Services uskutečnila ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nielsen na vzorku 4 000 českých spotřebitelů. Ocenění na slavnostním galavečeru převzal Jan Horák, manažer konceptu prodejen DATART. V rámci tohoto konceptu jsou do moderního a funkčního vizuálního stylu postupně upravovány všechny prodejny Datart.
„Ve sportu, stejně jako v businessu, se hattrick velmi cení, proto mám z ocenění opravdu radost. Důvěra zákazníků je pro nás motivací, abychom nabídku a služby zákazníkům pořád stavěli na hodnotách značky Datart, které jsou pro nás závazkem,“ řekl po slavnostním předání ocenění Jan Horák.
Vliv důvěry ve značku v rámci nákupního chování zákazníků deklarují také výsledky výzkumu, který na vzorku 1010 obyvatel Prahy realizovala agentura FOCUS – Marketing & Social Research. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pro výběr prodejce elektrospotřebičů jsou nejdůležitějšími kritérii celkově dobré ceny (důležité pro 90 % respondentů), rychlé a nekomplikované reklamace a výměny zboží (85 %), důvěryhodnost prodejce (81 %), dobrá orientace v e-shopu či prodejně (80 %), vstřícný personál (79 %) a krátká vzdálenost k nejbližší výdejně či boxu (79 %). Tyto atributy naplňuje koncept prodejen DATART, který zákazníkům nabízí přehledné uspořádání prodejen, rychlý výdej zboží a odborné poradenství ve více než sto prodejnách v České republice.