0 Kč
×

Recenze Apple TV: Když už máte nějaké to jablko

02.07.2015
Apple TV není v naší republice příliš známým zařízením. Pokud jste už ale přemýšleli o tom, jak připojit co nejjednodušším způsobem svůj iPhone, iPad, nebo Mac k televizoru, máme pro vás řešení. Přístroji navíc můžete povolit přístup do vaší iTunes knihovny, a můžete tak přehrávat filmy, hudbu, fotografie a další obsah, který máte ve svém mobilním zařízení nebo v iCloudu.

Apple TV

Apple TV je přístroj, který se téměř vejde do dlaně jedné ruky. Černá krabička se zaoblenými rohy je nenápadná a nezabere příliš místa. Vepředu svítí drobná dioda, která signalizuje, že je Apple TV zapnutá. Na zadní straně naleznete micro USB konektor pro připojení k počítači, HDMI pro připojení k televizoru, optický výstup, ethernetový port a konektor napájení. Jediný kabel, který je v krabičce přibalený, je ten napájecí. Konektory HDMI a micro USB jsou u sebe natolik blízko, že je v podstatě nemožné mít naráz připojené oba kabely. Vzhledem k tomu, že micro USB slouží pouze pro připojení k iTunes a případné aktualizaci, ale není tento drobný nedostatek vážným problémem. Samozřejmostí ve výbavě je Wi-Fi přijímač. K zrcadlení displeje je nutný iPhone 4S a novější.

Apple TV ovladačV balení je i drobný hliníkový dálkový ovladač. S Apple TV komunikuje infraportem a disponuje jen několika nezbytnými tlačítky. Při zadávání textu a ovládání menu je možné ovladač vyměnit za iPhone, a ovládat tak všechny funkce pohodlněji. Menu Apple TV je kompletně v češtině.

K čemu je Apple TV dobrá?

Apple TV je multimediální centrum, díky kterému na televizní obrazovku můžete přenést obsah z Apple produktů. Zejména hudbu, fotografie, videa, filmy, ale i výtvory z iMovie. Apple TV lze snadno využít také k zrcadlení displeje vašeho mobilního zařízení od Applu. Můžete tak na televizoru listovat mezi aplikacemi, hrát hry, číst e-maily, procházet internet, kalendář a další libovolné aplikace. Podobně připojíte i svůj Mac nebo iPad. Multimediální obsah lze streamovat i z klasického PC, jen propojování nefunguje tak snadno jako v případě produktů Apple.

Mimo streamování obsahu máte k dispozici i aplikace nainstalované přímo v Apple TV. Mezi ně patří aplikace pro procházení obsahu iTunes či iCloud, ale i pro sledování YouTube, Vimea, Red Bull TV, NBA, zpravodajství a mnoha dalších portálů. Pravda, cíleno je spíše na uživatele v USA. V Applu bohužel nepočítají s přehráváním filmů z flashdisku ani s připojením externího disku. Díky Apple TV si lze snadno online zapůjčit, nebo rovnou stáhnout hudbu a filmy a ihned je přehrávat v HD kvalitě. V poslední době se navíc množí hudba i filmy české tvorby.

Závěr

Pokud uvažujete o multimediálním centru, nebo chcete ze svojí „hloupé“ televize udělat chytrou, je Apple TV vynikající volbou. Funkce Apple TV ale oceníte především ve chvíli, kdy máte doma iPhone, iPad, nebo Mac – pak se zařízení mění v kouzelnou krabičku, která vám obtiskne displej na obrazovku televizoru. Pokud Apple v některém ze svých pravidelných updatů povolí vývoj aplikací i vývojářům třetích stran, získá Apple TV mnoho dalších funkcí. V tuto chvíli je krásným doplňkem pro všechny, kdo propadli kouzlu „jablečné“ společnosti.

Apple TV

Klady (+): Zápory (-):
+ Elegantní design - Nelze připojit flashdisk