0 Kč
×

Recenze Huawei nova 3i: perla ze střední třídy

09.11.2018
Jeden z nejatraktivnějších smartphonů současnosti se dočkal své odlehčené verze. Na Huawei nova 3, který sklidil chválu i v naší recenzi, nyní navazuje i neméně přitažlivý Huawei nova 3i. Ten je svému vyspělejšímu bráškovi podobný jako vejce vejci, nižší cena je pak logicky vykoupena horší výbavou. Co přesně to znamená? A jak se nova 3i osvědčila v praxi? Přečtěte si naši recenzi.

Mobilní telefon Huawei nova 3i

Nový smartphone Huawei nova 3i je velmi podobný svému předchůdci Huawei nova 3.

Ideální poměr ceny a krásy

Huawei nova 3i – technické parametry:
Displej
: 6,3" Full HD+ (2340 x 1080)
Procesor: Osmijádrový Kirin 710, (4x 2,2 GHz + 4x 1,7 GHz)
Operační paměť: 4 GB RAM
Interní paměť: 128 GB (+microSD karta až 256 GB)
Fotoaparát: zadní duální 16+2 Mpx f/2.2;
přední duální 24+2 Mpx f/2.0
Baterie: 3 340 mAh
Další funkce: Wi-Fi, 4G/LTE, GPS, DUAL SIM,
Bluetooth 4.2, micro USB, 3,5mm Jack, čtečka otisků
prstů, odemykání pomocí tváře
Operační systém: Android 8.1 Oreo + MIUI 8.2
Rozměry a hmotnost: 157,6 x 75,2 x 7,6 mm, 169 g
Barvy: černa, fialová

Špičkový Huawei P20 Pro zaujal na jaře nejen úžasným mobilním foťákem, ale také speciální barevnou variantou Twilight s fialovo-modrým přechodem. Huawei nova 3 na toto atraktivní provedení směle navázal a totéž platí i pro novu 3i. I v cenové hladině pod 8 500 Kč tak nyní pořídíte krasavce se skleněnými zády, ze kterého doslova přechází zrak.

Ruku v ruce s tímto faktem přichází klasický neduh v podobě ulpívání otisků prstů. Huawei se ale tentokrát rozhodl vyřešit „problém“ prakticky. Přímo v balení proto naleznete kryt na telefon. Ten je čirý, tenký a perfektně lícuje. S jeho pomocí se tak nežádoucích otisků zbavíte, aniž by přitom utrpěla atraktivita telefonu.

U příslušenství v balení se ještě na chvíli zdržíme. Kromě krytu v něm totiž najdete také ochrannou fólii na displej. Když k tomu připočítáme i pecková sluchátka, která také nejsou vždy samozřejmostí, musíme Huawei jednoznačně pochválit.

Mobilní telefon Huawei Nova 3i

Vizuálně se Huawei nova 3i od vyspělejší nova 3 v podstatě nelíší.

Vizuálně se Huawei Nova 3i od vyspělejší Novy 3 v podstatě neliší. Napravo je ovládání hlasitosti a zapínání/vypínání telefonu, nalevo slot pro SIMky a microSD kartu (hybridní). Jediná drobná odlišnost je na spodní hraně, kde mimo 3,5mm Jacku najdete micro USB konektor – tedy nikoliv moderní USB-C jako u původní Novy 3. Na zádech smartphonu je pak čtečka otisku prstů a mírně vystouplá čočka duálního fotoaparátu. Příliš se neliší ani rozměry a hmotnost telefonu, nova 3i je o několik desetin milimetru větší a o 3 gramy těžší. Jde tedy o zanedbatelný rozdíl.

Zadní strana Huawei nova 3i

Zadní část Huawei nova 3i reprezentuje čtečka otisků prstů a duální fotoaparát, avšak s mírně vystouplými čočkami...

Slušná výbava, ale bez USB-C

Zatímco vzhledově jsou obě Novy 3 takřka identické, pohled do útrob přeci jen rozdíly prozrazuje. O přítomnosti micro USB namísto USB-C jsme už psali. Jiný je i procesor. Extra výkonný Kirin 970 je u Huaweie nova 3i nahrazen osmijádrem Kirin 710. RAM neboli operační paměť má 4 GB, kapacita úložného prostoru je 128 GB. Dalších až 256 GB můžete přidat prostřednictvím microSD karty, musíte však počítat s ním, že slot pro paměťové karty je hybridní = buď můžete používat microSD kartu + SIM, nebo dvě SIM karty.

Slot pro paměťové karty je hybridní = buď můžete používat microSD kartu + SIM, nebo pouze dvě SIM karty.

Parádní podívaná ve štíhlém těle

Huawei nova 3i

Naopak displej má Huawei nova 3i v podstatě totožný jako její bratříček. Kvalitní IPS panel s velikostí 6,3“, rozlišením Full HD+ (2340 x 1080), poměrem stran 19,5:9, minimálními rámečky a vykousnutím v horní části uspokojí i náročnější uživatele. Čitelnost na přímém slunci je velmi dobrá, pozorovací úhly stejně tak, výhrady nemáme ani k podání barev.

Díky úzkému protaženému tvaru displeje navíc telefon velmi dobře sedí v ruce, byť je samozřejmě jasné, že při ovládání jednou rukou do vzdálenějších koutů obrazovky nedosáhnete. To však těžko můžeme 6,3“ telefonu vytýkat. Díky využití notche (vykousnutí) si navíc telefon drží poměrně kompaktní rozměry.

Liposukcí prošla i baterie. Její kapacita je menší než u silnějšího bratříčka – 3 340 mAh. Přesto se stále jedná o velmi solidní hodnotu se kterou se dá dostat na dva dny bez nabíjení. V takovém případě je však přeci jen třeba se malinko uskromnit. Kvůli chybějícímu USB-C nelze počítat s rychlonabíjením, což je škoda. Je to však logická daň za nižší cenu.

4 fotoaparáty rozhodně nezklamou

Asi nejpatrnější rozdíl mezi novou 3 a novou 3i je ve foťáku. Ten je sice také duální, disponuje však výrazně nižším rozlišením 16+2 Mpx. Svými výsledky pak nijak nevybočuje z průměru své kategorie. Za dobrého světla s ním vyfotíte kvalitní snímky, za šera a snížené viditelnosti ale úroveň fotek výrazně klesá. K dispozici je i umělá inteligence, která se stará především o sytější barvy a napomáhá i k vyšší ostrosti snímků. I u tohoto telefonu ale platí, že v některých případech je AI horlivá až moc a pořízené fotky jsou přepálené.

Ukazka, jak foti Huawei Nova 3i

Fotografie zachycena za lehké mlhy.

Ukázka, jak fotí Huawei Nova 3i

Fotka vyfocená za zhoršených světelných podmínek s pomocí AI.

Detail vyfocený Huawei Nova 3i
Fotky zaměřené na detail...

Při procházení fotek nasnímaných s použitím umělé inteligence si následně můžete tlačítkem sami zvolit, zda finální snímek budete prezentovat s vylepšením od AI nebo bez něj. Dle naší zkušenosti se výsledky liší doslova fotku od fotky. U některých snímků umělá inteligence velmi hezky upraví vyvážení světel a stínů a dosytí barvy, setkali jsme se však i s pravým opakem, kdy umělou inteligencí doupravená fotka vypadala všelijak, jen ne přirozeně. Celkově je tak využití AI rozporuplné. V některých případech pomůže k lepším fotkám, jindy je však její přínos značně diskutabilní.

Duální je také přední fotoaparát Huawei nova 3i. Snímače mají rozlišení 24+2 Mpx, přičemž menší z nich se i tentokrát stará především o efektní rozostření, tzv. bookeh. Kromě focení selfie, jejichž kvalita je velmi slušná, můžete pomocí předního foťáku vytvářet tzv. Qmoji. Jedná se o vlastní emotikony, které vás promění třeba v rybu, kočku nebo králíka.

Smartphonu Huawei Nova 3i samozřejmě nechybí ani možnost natáčet videa. Ty mohou mít maximální rozlišení Full HD.

Vyladěné klasika „made in Huawei“

Softwarová výbava je totožná s tou, jakou má ve svých útrobách nova 3. Čeká na vás tedy operační systém Google Android ve verzi 8.1 a nástavba výrobce EMUI 8.2. Platí zde totéž, co jsme psali v recenzi na staršího bratříčka. Prostředí je výborně odladěné, intuitivní a uživateli nabízí spoustu možností, jak si ho přenastavit a upravit k obrazu svému. Oproti dřívějším verzím EMUI se zde nachází nová složka „Sada her“, která umí spouštět hry v optimalizovaném režimu. Jinak je vše při starém, pokud jste tedy někdy drželi telefon Huawei případně Honor v ruce, prostředí vás ničím nepřekvapí.

Příslušenství k Huawei nova 3i

Jak jsem vzpomínal, Huawei nova 3i je dodávaný s bohatým příslušenstvím...

Zabezpečení na výbornou

Ani způsoby zabezpečení se Huawei nova 3i neliší od svého bratříčka. Vsadit tak můžete na šestimístný PIN, snímač otisku prstů nebo skener obličeje. Odemykání pomocí čtečky otisků umístěné na zadní straně funguje bleskově a spolehlivě, problém mohou udělat snad jen mokré prsty. Velmi dobře funguje ji odemykání telefonu pomocí obličeje. To sice v ostrém protisvětle nebo přítmí není 100%, v běžných podmínkách ale pracuje velmi spolehlivě a přesně. Zároveň platí, že k úspěšnému odemčení musíte mít otevřené oči, takže nehrozí, že by váš telefon někdo zneužil v době, kdy spíte.

Závěr

Huawei nova 3i je asi tím nejhezčím telefonem, který se dá v ceně do 8 500 Kč koupit. Má sice o něco slabší výbavu, než jeho vyspělejší bratříček Huawei nova 3, stále však má dostatek výkonu pro rychlý a naprosto plynulý běh telefonu. Potěší velký displej při zachování rozumných rozměrů přístroje a zklamání nebudete ani z výdrže či fotoaparátu. Konkurence ve střední třídě je momentálně opravdu obrovská, Huawei nova 3i se v ní však určitě neztratí – a nejen díky svému zářivému vzhledu.

Klady (+): Zápory (-):
+ krásný vzhled - Chybí USB-C
+ velký a kvalitní displej - Nevyzpytatelná AI u fotoaparátu