0 Kč
×

Recenze: tablet Prestigio Grace 5791 – vezměte si filmy do postele

11.03.2019
Sledování filmů, hraní her, čtení elektronických knih i surfování na internetu. To vše na cestách nebo z pohodlí postele, hlavně však na dostatečně velkém a přehledném displeji. Tak zní jeden z hlavních argumentů pro pořízení tabletu. Prestigio Grace 5791 navíc dokazuje, že spolehlivý tablet s 10“ obrazovkou nemusí být vůbec drahý. Jak se mu dařilo v našich rukách se dozvíte v následující recenzi.

tablet_prestigio_Grace_5791

Velký displej pro milovníky filmů

Jak už jsme nastínili v úvodu, tablet Prestigio Grace 5791 se může pochlubit 10,1“ displejem. Je proto jako stvořený pro sledování filmů a seriálů. Přiznáváme, právě touto činností jsme strávili hodně času a musíme říct, že jsme byli spokojeni. IPS displej s Full HD rozlišením (1920 × 1200) nabízí velmi slušnou podívanou. Výtku bychom měli jen k maximálnímu podsvícení, které nepatří k nejvyšším, což s sebou bohužel nese o něco horší čitelnost na přímém slunci.

Průměrný hadrware s podporou LTE

Prestigio Grace 5791 – technické parametry:
Displej:10,1" IPS 1920 × 1200
Procesor: 4jádrový MediaTek, 1,3 GHz
Operační paměť: 2 GB RAM
Interní paměť: 16 GB (+microSD karta až 64 GB)
Fotoaparát: zadní 5 Mpx; přední 2 Mpx
Baterie: 4 800 mAh
Další funkce: Bluetooth, Wi-Fi, LTE, GPS, 3,5 mm
jack konektor, microUSB
Operační systém: Android 8.1 Oreo
Rozměry a hmotnost: 243 × 170 × 11 mm, 530 g

Naprosto dostačující je i výkon. Čtyřjádrový procesor MediaTek s frekvencí 1,3 GHz a 2GB operační paměť RAM sice díru do světa neudělají, pro sledování filmů ve Full HD rozlišení i další běžné činnosti ale stačí bez problémů. Samozřejmě, nemůžete čekat extra bleskové reakce, na druhou stranu jsme se však během testování nesetkali se záseky nebo prodlevami, která by nás omezovaly v činnosti. Pro ukládání dat je k dispozici 16GB úložiště, ze kterého si přibližně 3 GB ukousne operační systém. Úložný prostor samozřejmě můžete rozšířit prostřednictvím microSD karet, a to až o 64 GB.

Další hardwarovou výbavou Prestigio Grace 5791, která rozhodně potěší, je podpora 4G LTE internetu. Stačí do přístroje vložit datovou SIM a můžete surfovat světem internetu, ať jste kdekoliv. Pro domácí použití nechybí Wi-Fi, stejně tak můžete počítat i s přítomností Bluetooth, GPS navigace a pro nerušený poslech můžete připojit i sluchátka (3,5mm konektoru). Po stránce konektivity zkrátka nechybí nic podstatného.

Tablet_prestigio_grace_5791_recenze

Z pohledu konektivity jsme byli spokojení, tabletu Prestigio Grace 5791 jednoduše nechybí nic podstatného.

Kamera pro videohovory a příležitostné momentky

pohled_z_boku_tablet_prestigio_grace_5791

Fotografování obvykle nepatří mezi činnosti, ke kterým je tablet běžně používán. Fotosnímač k zachycení zajímavé momentky se však rozhodně může hodit. Prestigio Grace 5791 proto disponuje dvojicí fotoaparátů. Jak už je u dotykových tabletů zvykem, nemůžete očekávat vysoký fotografický výkon, pro pohotové pořízení fotky nebo videohovory jsou ale fotoaparáty dostačující. Abychom byli konkrétní, zadní snímač fotoaparátu má rozlišení 5 Mpx, přední pak 2 Mpx.

Android 8.1 Oreo šlape spolehlivě

Prestigio Grace 5791 má předinstalovaný operační systém Google Android 8.1 Oreo. Potěšilo nás, že se jedná defacto o čistý systém bez významnějších zásahů ze strany výrobce. To platí i pro aplikace, po úvodním spuštění tak v tabletu najdete jen základní programy, které jsou součástí samotného operačního systému od Google. Chod telefonu je plynulý, celkově tak můžeme prostředí hodnotit pozitivně.

Aplikace_tablet_prestigio_grace_5791

Baterie zvládne i filmový maraton

4 800mAh baterie je spíše průměrná hodnota. Praktickou výdrž jsme testovali při sledování filmů, což je jedna z činností, ke které budete tablet používat nejčastěji. V průměru by měl tablet vydržet zhruba pětihodinový filmový maraton. Samozřejmě, pokud budete využívat tablet k méně náročnějším úkolům, reálná výdrž tabletu se významně prodlouží. K nabíjení se používá micro USB konektor.

V průměru by měl tablet vydržet zhruba pětihodinový filmový maraton.

Klasická konstrukce, která sedne do ruky

Mechanické ovládací prvky tabletu jsou umístěny na pravé hraně přístroje. Najdete zde tlačítko pro zapínání/vypínání přístroje a hned pod ním kolébku pro ovládání hlasitosti. Horní strana patří konektorům – konkrétně zde naleznete micro USB konektor a vedle něj pak 3,5mm Jack. K horní hraně telefonu přiléhá taktéž vyjímatelná plastová lišta, pod níž se ukrývají slot pro SIM a microSD kartu.

Lištu není úplně jednoduché vyjmout ani vrátit ji zpět, chce to trochu šikovnosti. Na druhou stranu chválíme, že i když tablet nepatří mezi nejlehčí, v ruce se nám držel velmi příjemně. V liště je také kruhový výřez, ze kterého vykukuje snímač fotoaparátu. Na zádech tabletu Prestigio Grace 5791 najdete ještě mřížku reproduktoru, jinak jsou záda hladká.

konstrukce_tablet_prestigio_grace_5791

Závěr

Sympatický 10,1“ tablet za velmi příjemnou cenu. Tak by se dal ve stručnosti charakterizovat Prestigio Grace 5791. Radost udělá podpora vysokorychlostního internetu, s úhlopříčkou a rozlišením displeje pak budou spokojeni milovníci videí. Právě pro sledování filmů a seriálů je tablet jako dělaný, dobrou službu ale Prestigio odvede i při surfování po internetu a dalších běžných činnostech. Pokud tedy hledáte spolehlivý tablet za dobrou cenu, Grace 5791 by vás neměl zklamat.

Klady (+): Zápory (-):
+ Podpora LTE internetu - Horší čitelnost na přímém slunci
+ Velký displej s Full HD rozlišením - Pouze základní fotoaparát