Trh s elektrickými koloběžkami je čím dál pestřejší, k výrazným modelům patří také e-koloběžka Aprilia eSR2 EVO. Křiklavý italský design ale není to jediné, čím jezdce zaujme. Plné odpružení, LED podsvícení i pořádný výkon si jistě zaslouží vaši pozornost. Přečtěte si více v následující recenzi.
Jakmile otevřete krabici, naskytne se vám pohled na koloběžku se složenými řídítky. Její složení není nic složitého, kromě samotného vozítka zde najdete pouze klíč k utažení řídicí tyče. K dispozici máte samozřejmě návod a pro lepší znázornění můžete mrknout na naše unboxing video níže. V balení obdržíte samozřejmě i nabíječku, takže budete mít vše potřebné k dispozici.
Oproti posledně testované koloběžce Jeep, která platí, stejně jako stejnojmenné automobily, za skutečného „teréňáka“, je Aprilia eSR2 EVO zdánlivě typickou městskou koloběžkou. Pneumatiky nemají hrubý vzorek a také podsvícení stupátka spíš vynikne v městské džungli než uprostřed lesní cesty.
V první řadě se sluší říct, že konstrukce je opravdu bytelná. Vše pevně drží na svém místě a jsou využity prémiové materiály. Pohodlnější jízdu s přirozeným postojem slibuje prodloužený deck (plocha na stání). Prakticky se jeví také pevné uchycení zadního blatníku.
Výrazný italský design elektrokoloběžky vychází z konceptu výrobce motocyklů stejnojmenné značky. Jsme si jistí, že se bude líbit, výrobce si dal záležet i na zajímavých detailech jako nápis na stupátku či LED diody vespod vozítka, které poslouží i ke zvýšení bezpečnosti.
Přenášení se pokud možno raději vyhněte, Aprilia eSR2 EVO totiž váží úctyhodných 21 kg (vyšší hmotnost ale při jízdě určitě oceníte – o tom později). Složení koloběžky je snadné, stačí standardně odjistit páčku a poté zaháknout háček za výstupek schovaný ve stupátku. Ve složeném stavu dosahuje koloběžka rozměrů 121,5 × 45,5 × 55 cm.
Řídit ji může kdokoliv od 14 let, max. nosnost jezdce je pak 100 kg.
Ano, koloběžka Aprilia eSR2 EVO je městské elektrovozítko, rozhodně ale není „jen“ na cyklostezky a rovinky. Díky slušnému výkonu 500 W, který zajišťuje bezkartáčový motor umístěný v zadním kole, zvládne i kopečky – konkrétně stoupání až 20 %. Zadní motor má mimochodem spoustu výhod. O které jde?
Toto řešení koloběžku tlačí, ne táhne, takže vás čeká příjemnější a svižnější zrychlení. Odpadají také mnohdy nepříjemné vibrace řídítek. Nejdůležitějším benefitem je ale výrazně větší bezpečnost na kluzkých a nezpevněných površích.
K důležitým parametrům samozřejmě patří i pneu a odpružení. Frčet budete na 10palcových odpružených kolech s duší, a to rychlostí až 25 km/h. Vzhledem k tomu, že testovaná elektrokoloběžka má dojezd až 50 km, určitě oceníte zabudovaný tempomat, který se spouští po 5 vteřinách. Zaujmout by potencionální řidiče mohl také možný start z nuly, což znamená, že se koloběžka rozjede i bez pomocného odražení nohou.
Na prvním místě je vaše pohodlí. Přední a zadní odpružení v kombinaci s prodlouženým stupátkem je zárukou toho, že se vám pojede pohodlně i po dlažebních kostkách – a to rozhodně není samozřejmost. Plocha pro stání zajistí nejen bezpečný a přirozený postoj, ale také oporu při akceleraci (zrychlení). Koloběžka se pod vámi netřepe, cítíte se bezpečně… Spolehnout se můžete na skvělou stabilitu, jistý úchop a snadné ovládání, díky kterému bude jízda komfortní i po několika desítkách kilometrů.
Je jasné, že u koloběžky jde kromě příjemné jízdy také o bezpečnost. Tu má na starosti dvojitý brzdný systém, který tvoří zadní elektrická a přední bubnová brzda. Přední brzda má poměrně grády, tak si dejte pozor, ať se někde „nevysekáte“, než získáte v rukou trochu cit.
Elektrovozítko je vybaveno samozřejmě také předním a zadním světlem spolu s reflexními prvky. To je však u elektrických koloběžek v podstatě standard, Aprilia eSR2 EVO vyčnívá tedy především efektním modrým LED podsvícením, o které se starají LED diody vespod stupátka.
Jak už je u koloběžek standardem, mezi řídítky se nachází podsvícený LCD displej, na kterém můžete ohledně koloběžky sledovat veškeré potřebné údaje, tzn. např. aktuální rychlost, zvolený režim, stav baterie a další.
Hodit se vám bude také aplikace Aprilia Smart Movement (dostupná na App Store a Google Play), díky které můžete elektrokoloběžku ovládat i přes smartphone. Stažení aplikace a spárování s vozítkem vám zabere skutečně jen chvilku a můžete jednoduše sledovat třeba ujeté kilometry.
Pod nášlapní plochou koloběžky Aprilia eSR2 EVO je ukrytá baterie o kapacitě 691 Wh. Ta dodává vozítku energii až 50 km na jedno nabití. Konečný dojezd však jako vždy ovlivňuje jak váha jezdce, tak styl jízdy, převýšení či teplota. Z našeho testování můžeme s udávanou hodnotou víceméně souhlasit, rozhodně nejde o nereálné číslo. Šetřit „šťávu“ vám pomůže systém KERS (Kinetic Energy Recovery System), který při brždění dostává energii zpět do baterie.
Až budete na suchu, stačí sáhnout po přibalené nabíječce. Doplnit baterii na 100 % jí zabere maximálně 7 hodin. Aktuální stav můžete sledovat na displeji.
Elektrická koloběžka Aprilia eSR2 EVO by se měla rozhodně objevit ve vašem užším výběru. Má 500W motor, který zvládne až 20% stoupání. Díky dvojitému odpružení, 10" dušovým pneu a prodlouženému stupátku si užijete skutečně komfortní cestování. Navíc je koloběžka vyrobena z kvalitních materiálů a ke skvělému designu přispívá jak kombinace barev, tak efektní modré podsvícení na spodní straně stupátka. Pokud tedy hledáte e-vozítko, které by mělo zvládnout denní jízdy i o větších vzdálenostech, jste na správné adrese.
Klady (+) | Zápory (–) |
+ kvalitní a pevné provedení | – citlivá přední brzda |
+ dojezd až 50 km | – vyšší hmotnost |
+ dvojité odpružení | |
+ zvládne až 20% stoupání | |
+ prodloužené stupátko | |
+ efektní podsvícení | |
+ možný start z nuly |