Přesto, že s nejrůznějšími elektrovozítky se v posledních letech roztrhl pytel, není pochyb o tom, že nový Ninebot by Segway kickscooter F40E má veškeré předpoklady, aby si mezi nimi našel své místo na výsluní. Jedná se o nejvyšší model zbrusu nové série F. Jak si elektrokoloběžka vedla při našem testování?
Výkon: 350 W
Dojezd: 40 km
Nosnost: 120 kg
Maximální rychlost: 25 km/h
Velikost kol: 10"
Brzda: přední elektronická EBS, zadní kotoučová
Rekuperace: ano
Tempomat: ne
Výbava: přední bílé LED světlo, zadní červené LED světlo, přední odrazka,
boční odrazka, stojan, zvonek
Skládací mechanismus: ano
Nezapomeňte se podívat i na naši videorecenzi.
Elektrokoloběžka Ninebot by Segway Kickscooter F40E je vhodná pro děti starší 12 let. Vystupuje z davu svou nadstandartní nosností 120 kg a svézt se tak na ní může opravdu téměř každý mladistvý i dospělý. Maximální doporučená výška jezdce je od 120 do 200 centimetrů.
Pusťte si náš unboxing koloběžky Ninebot by Segway Kickscooter F40E.
Elektrokoloběžka má hliníkový rám a váží 17,1 kg. V případě potřeby Ninebot někam poponést nebo uložit do auta, lze ve dvou krocích složit pomocí páčky sklápění, kterou najdete na spodní straně rámu v rámci skládacího mechanismu. U páčky najdete pojistku, kterou potáhnete nahoru, zde je potřeba zabrat přece jen trochu více. Následně páčku sklopíte dolů, a potom sklopíte i řídicí tyč dolů k blatníku, kde se nachází háček, za který zachytíte západku sklápěcího mechanismu. Ta se nachází na levém řídítku před zvonkem.
Nyní je elektrokoloběžka připravena k přenášení, ale pozor, pokud nejste vyloženě silák, je třeba počítat s tím, že váha Ninebotu je zmíněných 17,1 kilogramu.
Bezpečnost na prvním místě, a tak je tomu i u Ninebot by Segway kickscooter F40E. Elektrokoloběžka je opatřená předním led světlem v bílé barvě a zadním led světlem v barvě červené. To zároveň zastupuje brzdové světlo, tedy když brzdíte začne blikat. Dalším bezpečnostním prvkem jsou odrazky E-MARK vepředu a na bocích.
Elektrokoloběžka je vybavena duálními brzdami, to znamená, že vepředu se nachází elektronická ESB brzda a vzadu mechanická kotoučová brzda o rozměru 140 mm. Zabrzdit lze poměrně rychle, ale je třeba přizpůsobit jízdu podmínkám. Při jízdě z kopce je třeba počítat s tím, že brzdná dráha bude pochopitelně o něco delší než na rovině.
Celá konstrukce je posazená na 10" bezdušových pneumatikách s dodatečnou vrstvou speciálního želé, což minimalizuje riziko propíchnutí či defektu. Co bohužel chybí je jakékoliv odpružení, při jízdě po nerovnostech je tak třeba počítat s mírnými otřesy. Tento nedostatek však poměrně zdatně vynahrazuje kombinace odolné a bytelné konstrukce s již zmiňovanými 10" pneumatikami. Dle našich zkušeností se díky těmto aspektům jezdec cítí stabilně i na měně rovném terénu a otřesy nijak rapidně nesnižují jízdní komfort.
Mechanický zvonek po levé ruce nesmí chybět, a taky nechybí. Elektrokoloběžka je vybavena praktickým stojánkem pro opření, ale je důležité dbát na to kam ji postavíme, nikdy by to samozřejmě nemělo být ze svahu dolů. Co u koloběžky nenajdeme je tempomat, který by zajistil stálou rychlost koloběžky. Nicméně řízení za pomocí páčky akcelerátoru je tak pohodlné, že nám nepřítomnost tempomatu nevadila a palec nás nebolel ani po delší jízdě.
Při rozjetí je třeba se nejdřív odrazit a potom teprve zmáčknout páčku akcelerátoru umístěnou na pravém řídítku v ideální poloze pro palec pravé ruky. Díky tomu se nemůže stát, že by se vám koloběžka rozjela, pokud byste o páčku zavadili omylem.
Ninebot je skvěle vyvážený, díky čemuž i u „elektrokoloběžkového“ začátečníka zmizí nejistota a strach z pádu po prvních pár vteřinách. Ocenit si také zaslouží rozměrná nášlapná deska s pogumovaným povrchem, která zajišťuje dostatek prostoru pro komfortní jízdu.
Je samozřejmě důležité, aby sám jezdec dbal na bezpečnost, jak vlastní, tak svého okolí, tedy nestyděl se použít helmu, dodržoval dopravní předpisy a byl ohleduplný k ostatním.
Co stojí za vypíchnutí je jednoduchý čistý design této robustní elektrokoloběžky, kombinace černé a šedé s oranžovými detaily působí elegantně a vypadá prostě skvěle. V tomhle případě platí, že v jednoduchosti je krása.
Stylový LED displej hezky doplní vzhled elektrokoloběžky, především je však přehledný a ukazuje vše potřebné. Je umístěný na hlavním panelu ve středové části řídítek a najdeme na něm tachometr, stav baterie, nastavený režim, dále kontrolku předního světla či případného přehřátí a ukazatel závady. Při plném stavu baterie se zobrazuje pět dílků, to jen pro úplnost. Displej vypneme i zapneme jednoduše stisknutím tlačítka, které je zde jedno jediné.
Je žádoucí si do svého mobilního telefonu stáhnout aplikaci Segway-Ninebot, jejímž prostřednictvím se přes Bluetooth připojíme k elektrokoloběžce a můžeme si zde nastavit režim jízdy, který nám bude nejlépe vyhovovat dle terénu a vlastních preferencí. Vybrat si můžeme ze tří základních režimů. Těmi jsou Standartní a Sportovní režim, které umožňují rychlost až 25 km/h nebo Úsporný — ECO režim s maximální rychlostí 15 km/h. V aplikaci také najdeme mapu s ujetými kilometry, vzdálený zámek koloběžky či sociální síť a můžeme si zde uložit oblíbené trasy.
Je dobré si vyzkoušet co nám vyhovuje nejlépe, například výhoda sportovního režimu je ta, že dosahuje nejrychlejší akcelerace, tedy rozjezdu z nuly na nejvyšší možnou rychlost. Za zmínku stojí i Režim chodce, který nám pomůže, pokud vedle sebe Ninebot jen vedeme, půjde to jako po másle.
Maximální dojezd Ninebotu je uváděn až ke 40 km v závislosti na terénu, hmotnosti jezdce a také nastaveném režimu jízdy. I my musíme potvrdit, že tohle vozítko skutečně něco vydrží a na jedno nabití zvládne delší výlet či více kratších cest. Při použití Sportovního režimu lze reálně ujet vzdálenost okolo 35 km.
Součástí balení je nabíječka, která koloběžku kompletně dobije přibližně za 6,5 hodiny. Výrobce však doporučuje Ninebot nabíjet kdykoli je to možné, nikoli až po úplném vybití.
Ninebot zvládne i větší nerovnosti, pokud není zbytí, ale je dobré si cestu trochu vybírat, ideální jsou rovné terény, ale obstojí i na kočičích hlavách.
Při testování jsme zjistili, že lesní cesty nejsou pro Ninebot tím pravým ořechovým, přece jen chybí již zmiňované odpružení, za to na stezce je to jiné kafe. Uvádí se, že koloběžka zvládne až 20% stoupání do 100 kg jezdce, a je třeba skutečně říct, že i jízdu do mírně strmějšího kopce zvládl Ninebot s přehledem, stačí se pořádně odrazit.
Ninebot by Segway Kickscooter F40E určitě nezklamal, naopak příjemně překvapil svými bezpečnostními prvky, komfortem, rychlostí i výdrží baterie.
Klady (+): | Zápory (-): |
+ stoupavost 20 % | - vyšší hmotnost |
+ množství bezpečnostních prvků | - k odjištění páčky sklápění je třeba vyvinout větší úsilí |
+ odolné pneumatiky | - nepřítomnost tempomatu |
+ přehledný LED displej | |
+ snadné ovládání | |
+ robustnost a stabilita | |
+ prostorná nášlapná deska | |
+ nosnost 120 kg | |
+ dojezd až 40 km | |
+ pěkný čistý design |