DATART vstupuje do nové fáze budování značky. Jako opravdový elektrospecialista ulehčí zákazníkům život

04.10.2023

Zlín, 4. října 2023 Maloobchodní prodejce DATART představil novou brandovou komunikaci. Zaměří se na image značky a emoce s ní související. Za cíl si dává také rozvíjet vnímání DATARTU jako opravdového elektrospecialisty. Ústředním prvkem nové komunikace je tlačítko DATART naplňující potřeby zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey.

 

Nová brandová kampaň přirozeně navazuje na úspěšnou taktickou komunikaci služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART, díky které se DATARTu podařilo zvýšit prodeje v prodejnách o 20 % a na e-shopu dokonce o 40 %. Na přípravě kampaní oceněných prestižní oborovou cenou Effie spolupracoval DATART s agenturou WMC Grey, která stojí i za novou komunikační linkou.

 

„Při tvorbě nové brandové komunikace jsme podrobně rozebrali, kam se nám podařilo značku za poslední tři roky posunout, a kde stále ještě zbývá nevyužitý potenciál,“ vysvětluje marketingová ředitelka DATART Lenka Mastešová a pokračuje: „Spíše než o revoluci se jedná o evoluci. V rámci nové kampaně chceme navázat na naši dosavadní komunikaci, posílit emoční atribut značky a akcentovat roli DATARTU jako opravdového elektrospecialisty, který zákazníkům usnadní veškeré starosti spojené s nákupem elektroniky.“

 

Uvedení nové brandové komunikace předcházel rozsáhlý konzultační proces s agenturou WMC Grey zaměřený na odhalení potenciálu značky a vylepšení její architektury. Důležitým prvkem celého procesu byl také výzkum zákaznických potřeb a očekávání od výzkumné agentury Behavio, který pomohl upřesnit positioning značky DATART.

 

Kouzelné tlačítko DATART usnadní zákazníkům život

 

Kreativní koncept nové brandové komunikace zdůrazňuje, že jsme každý specialistou na svůj vlastní život. O elektroniku se postará DATART – opravdový elektrospecialista. „Zákazník od opravdového specialisty očekává ulehčení výběru elektroniky a života s ní. V další fázi budování značky nám bude tato linka sloužit jako kreativní teritorium k dalšímu sbližování značky DATART s jejími zákazníky,“ říká Aleš Hron, strategický konzultant WMC Grey.

 

Sjednocujícím prvkem celé komunikace je tlačítko DATART, které jednoduše naplňuje potřeby zákazníků. „Tlačítko DATART je ústředním prvkem nové kampaně, který postupně prostoupí komunikací DATARTU na všech úrovních. Zákazníci se s ním setkají nejen v televizních spotech, ale například i přímo v našich prodejnách,“ upozorňuje Marek Ingr, Head of offline marketing DATART.

 

Na rozdíl od taktické komunikace služeb se nová brandová komunikace odehrává v reálném prostředí zákazníka a buduje tak zcela nové prostředí značky DATART orientované právě na emoce související s ulehčením výběru elektroniky a života s ní.

 

„Vykročit mimo skvěle fungující komunikační světy taktických komunikací služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART byla jednoznačně výzva. Vytvořili jsme realistický svět zákazníka s jasnou pozitivní silou DATART v podobě skoro až magického tlačítka DATART šipky. Tento symbol jsme zvolili jako propojující brand asset napříč komunikací, který začneme silně budovat,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

 

Na nové brandové komunikaci se podíleli:

Kreativní agentura: WMC Grey

Produkční Agentura: Creative Embassy

Značka: DATART

Klient: HP Tronic Zlín

Obor: Technika / spotřební elektronika, Maloobchod / obchodní řetězce

Režie: Mugshots

DOP: Marián Ontko

Creative director: David Suda

Account director: Martina Vacíková

Account Manager: Martin Brázda

Art Director: Radek Pleha

Copywriter: Klára Javůrková

Další aktuality

Realme GT 7 Pro: Smartphone nové generace

Realme GT 7 Pro: Smartphone nové generace

S příchodem modelu realme GT 7 Pro představuje společnost realme revoluci na poli chytrých telefonů. Tento výkonný přístroj, navržený pro nejnáročnější uživatele, v sobě spojuje špičkové technologie, ...... Celý článek
Jak vybrat elektrické vozítko pro děti?

Jak vybrat elektrické vozítko pro děti?

Elektrické vozítko vaši ratolest zaručeně potěší, ať už hledáte dárek k Vánocům, narozeninám, za vysvědčení, nebo „jen tak“. Představíme vám různé druhy elektrických vozidel pro děti i jejich nejdůlež...... Celý článek
Žhavé novinky vivo X200 a X200 Pro mají ambice na fotomobil roku

Žhavé novinky vivo X200 a X200 Pro mají ambice na fotomobil roku

Vivo přichází do nového roku s nadupanými modely. Tentokrát se výrobci vyřádili především na fotoaparátech, které vznikaly ve spolupráci se společností ZEISS. Pojďme se tedy společně podívat na nové p...... Celý článek
⚡Trendy: Nové robotické vysavače Saros Z70 a Dreame X50 Ultra umí sbírat ponožky a zdolat schody

⚡Trendy: Nové robotické vysavače Saros Z70 a Dreame X50 Ultra umí sbírat ponožky a zdolat schody

Na letošním veletrhu CES 2025 jsme se dočkali představení nových a velmi zajímavých inovací v oblasti robotických pomocníků. Značky Roborock a Dreame se pochlubily překvapivými technologiemi, které př...... Celý článek
Nové hry s úchvatnou grafikou díky GeForce RTX 40! Ray-tracing a DLSS 3 umí Indiana Jones i Dragon Age

Nové hry s úchvatnou grafikou díky GeForce RTX 40! Ray-tracing a DLSS 3 umí Indiana Jones i Dragon Age

Letos na podzim muselo srdce nejednoho gamera nadšeně zaplesat. Vyšlo totiž několik „áčkových“ her, které na grafikách NVIDIA GeForce RTX 40 vypadají naprosto úchvatně. Ray-tracing, DLSS 3 a další tec...... Celý článek