Zlín, 4. října 2023 Maloobchodní prodejce DATART představil novou brandovou komunikaci. Zaměří se na image značky a emoce s ní související. Za cíl si dává také rozvíjet vnímání DATARTU jako opravdového elektrospecialisty. Ústředním prvkem nové komunikace je tlačítko DATART naplňující potřeby zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey.
Nová brandová kampaň přirozeně navazuje na úspěšnou taktickou komunikaci služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART, díky které se DATARTu podařilo zvýšit prodeje v prodejnách o 20 % a na e-shopu dokonce o 40 %. Na přípravě kampaní oceněných prestižní oborovou cenou Effie spolupracoval DATART s agenturou WMC Grey, která stojí i za novou komunikační linkou.
„Při tvorbě nové brandové komunikace jsme podrobně rozebrali, kam se nám podařilo značku za poslední tři roky posunout, a kde stále ještě zbývá nevyužitý potenciál,“ vysvětluje marketingová ředitelka DATART Lenka Mastešová a pokračuje: „Spíše než o revoluci se jedná o evoluci. V rámci nové kampaně chceme navázat na naši dosavadní komunikaci, posílit emoční atribut značky a akcentovat roli DATARTU jako opravdového elektrospecialisty, který zákazníkům usnadní veškeré starosti spojené s nákupem elektroniky.“
Uvedení nové brandové komunikace předcházel rozsáhlý konzultační proces s agenturou WMC Grey zaměřený na odhalení potenciálu značky a vylepšení její architektury. Důležitým prvkem celého procesu byl také výzkum zákaznických potřeb a očekávání od výzkumné agentury Behavio, který pomohl upřesnit positioning značky DATART.
Kouzelné tlačítko DATART usnadní zákazníkům život
Kreativní koncept nové brandové komunikace zdůrazňuje, že jsme každý specialistou na svůj vlastní život. O elektroniku se postará DATART – opravdový elektrospecialista. „Zákazník od opravdového specialisty očekává ulehčení výběru elektroniky a života s ní. V další fázi budování značky nám bude tato linka sloužit jako kreativní teritorium k dalšímu sbližování značky DATART s jejími zákazníky,“ říká Aleš Hron, strategický konzultant WMC Grey.
Sjednocujícím prvkem celé komunikace je tlačítko DATART, které jednoduše naplňuje potřeby zákazníků. „Tlačítko DATART je ústředním prvkem nové kampaně, který postupně prostoupí komunikací DATARTU na všech úrovních. Zákazníci se s ním setkají nejen v televizních spotech, ale například i přímo v našich prodejnách,“ upozorňuje Marek Ingr, Head of offline marketing DATART.
Na rozdíl od taktické komunikace služeb se nová brandová komunikace odehrává v reálném prostředí zákazníka a buduje tak zcela nové prostředí značky DATART orientované právě na emoce související s ulehčením výběru elektroniky a života s ní.
„Vykročit mimo skvěle fungující komunikační světy taktických komunikací služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART byla jednoznačně výzva. Vytvořili jsme realistický svět zákazníka s jasnou pozitivní silou DATART v podobě skoro až magického tlačítka DATART šipky. Tento symbol jsme zvolili jako propojující brand asset napříč komunikací, který začneme silně budovat,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.
Na nové brandové komunikaci se podíleli:
Kreativní agentura: WMC Grey
Produkční Agentura: Creative Embassy
Značka: DATART
Klient: HP Tronic Zlín
Obor: Technika / spotřební elektronika, Maloobchod / obchodní řetězce
Režie: Mugshots
DOP: Marián Ontko
Creative director: David Suda
Account director: Martina Vacíková
Account Manager: Martin Brázda
Art Director: Radek Pleha
Copywriter: Klára Javůrková