Mimořádně ostrý obraz, fenomenální prostorový zvuk a celá řada nových funkcí. Společnost Sony představila pro rok 2023 novou řadu televizorů BRAVIA XR, které jsou vybaveny špičkovými technologiemi. Současně však přináší spotřebitelům výraznou energetickou úsporu a jde odvážnou cestou nulové ekologické zátěže.
Supermoderní s ohledem na ekologii a úsporu
Nejlepší zpráva č. 1: Nové rozhraní Eco Dashboard
Nejlepší zpráva č. 2: Výzva jménem životní cyklus
Nejlepší zpráva č. 3: SORPLAS™ jako materiál budoucnosti
Nejlepší zpráva č. 4: Obal neprodává, prodává úspora
Jak být lepší? Jak být ekologičtější? Jak být úspornější? Tolik otázek a jen jedna odpověď. Být Sony. Silná orientace na ekologii a výrazné snížení energií je hlavní myšlenkou mnoha výrobců, zejména těch, kteří se zabývají produkcí špičkové elektroniky. Současná doba je ve znamení protikladu – spotřebitel vyžaduje excelentní kvalitu a zároveň chce ušetřit. Zákazník má jasno, výrobce tápe. Jak ale najít společnou řeč, aniž by došlo k degradaci kvality a nabídky nejnovějších technologií, po kterých uživatelé doslova prahnou? Kvalitní obraz a zvuk už nestačí, zákazníci se chtějí bavit a při sledování televize chtějí být doslova součástí děje a užívat si celé řady nadstandardních funkcí.
Prostřednictvím televizorů Sony BRAVIA se lze spojit s okolním světem, ovládat obrazovku gesty, užívat si mimořádného herního nastavení, využívat streamovacích služeb, sledovat filmy, sportovní přenosy nebo koncerty ve vysokém 4K rozlišení. Nebo si jen užívat luxusu miliardy barev, černočerné černé a neskutečné ostrosti obrazu a prostorového zvuku při sledování oblíbeného seriálu. Kromě toho se od moderních televizí očekává minimalistický design, který neruší okolí a rámeček je tenoučký téměř jako plátno obrazu. S televizemi Sony BRAVIA máte na výběr, ale jen z toho nejlepšího. Značka Sony, jakožto průkopník celé řady technologií, nových materiálů a obalového designu si uvědomuje, že ochrana přírody a vnímání potřeb zákazníků jsou na prvním místě. Rok 2023 je jednoduše rokem těch nejlepších zpráv!
Chcete výrazně snížit energetickou zátěž, ale zakoupili jste si televizor Sony v letech 2022, 2021 nebo dokonce v roce 2020? Značka Sony má pro všechny uživatele vybraných modelových řad skvělou zprávu! Aktualizace softwaru u vybraných modelů televizorů Sony, která je k dispozici od 14. června 2023, je vstupní branou k pokročilému nastavení obrazovky s novým a uživatelsky velmi přívětivým rozhraním Eco Dashboard. Rozhodně nemusíte mít obavu z méně kvalitního přenosu, ba naopak, inteligentní technologie překvapí v mnoha ohledech. Jednoduše řešeno, Sony přináší nástroj, který maximalizuje obrazový výkon a sníží spotřebu energie.
Jak tedy funguje v praxi? Pokud si zapnete energeticky úsporná nastavení v panelu Eco Dashboard, můžete snížit spotřebu energie až o 32 %. To není zrovna málo. Energeticky úsporné funkce zahrnují například vypnutí televize při nečinnosti nebo automatické přizpůsobení jasu obrazovky podle osvětlení místnosti. Máte instalovanou kameru BRAVIA CAM a právě jste odešli od sledování televize? Kamera detekuje váš pohyb a automaticky obrazovku ztlumí. Místo obav z vysoké energetické zátěže a následných horentních účtů za elektřinu se tak můžete stále těšit z dokonalého obrazu a ještě ušetříte.
Supermoderní smart televizory se staly součástí mnoha domácností. Zákazníci chtějí kvalitu, za kterou si rádi zaplatí, ale očekávají i něco navíc. Je nadmíru jasné, že televize nadupaná špičkovými technologiemi a funkcemi, které jsou zabudované do extrémně tenkého rámečku nebude patřit mezi ty nejúspornější spotřebiče. Ale co když je to jinak? Co když lze úplně změnit filozofii a soustředit se na chytrá řešení hned od počátku? Přesně tak přemýšlí vývojáři v Sony, pro které je každá etapa životního cyklu výrobku obrovskou výzvou. Co můžeme změnit při vývoji a výrobě? Jak pracovat s obalem? Lze ušetřit na přepravě? Mohou současné televize vydržet déle a přinést užitek i v okamžiku, kdy se jejich životní cyklus uzavře? Ale samozřejmě, všechno lze dělat jinak a lépe.
Plastové lahve, plastové obaly na telefony nebo třeba plastové zadní kryty televizorů… Svět je zahlcen plastem a je na každém z nás, jak se k celosvětové ekologické výzvě za snížení produkce plastu postaví. Značka Sony se dlouhodobě snaží o výrazné snížení uhlíkové stopy a už v roce 2010 spustila ekologický plán „Road to Zero“, který usiluje o nulovou ekologickou stopu do roku 2050.
Už tak odvážný záměr podpořila novým střednědobým environmentálním cílem Green Management, který má výrazně snížit uhlíkovou stopu dokonce do roku 2025. Máme rok 2023 a napadá mne jediné – Sony má co dělat. A také že dělá, rozhodně neusnula na vavřínech a je možné, že svého cíle dosáhne mnohem dříve. Jak? Třeba zvýšeným využitím recyklovaného materiálu při zachování vysoké kvality povrchové úpravy.
Například televizory Sony OLED mají zadní kryt vyroben ze speciálního materiálu SORPLAS™, což je vlastní recyklovaný plast společnosti Sony vyráběný z použitých lahví, optických disků a patentovaného zpomalovače hoření. Proč zrovna zadní kryt? Svou plochou se jedná o největší část televizoru, takže díky využití materiálu SORPLAS™ se celkový podíl prvotních plastů snížil o neuvěřitelných 60 %.
Jednou z výhod materiálu SORPLAS™ je, že ani po několikanásobné recyklaci nedochází k nadměrné degradaci.
Není to tak dávno, kdy zákazník sáhl po výrobku, který měl atraktivnější obal. Vždyť ještě nedávno platilo ono známé – obal prodává. Je ale pestrobarevné balení skutečně to, co opravdu chceme? Je lákavá grafika zárukou kvalitního obsahu? Odpověď na tuto otázku zná opět značka Sony. Možná se stejnou důsledností, jako přistupuje k vývoji supermoderních televizorů, řeší i obalový design. Malichernost? Japonská umanutost? Nikoliv, prostý vývoj. Obal jako takový by měl výrobek hlavně chránit – před poškozením, otřesy, náročnou přepravou či povětrnostními podmínkami. A společnost Sony ví, že i redukce plastu či inkoustu na obalech přináší své ovoce.
Jeden příklad za všechny – velmi dobře známé plastové pásky ke stažení krabice byly nahrazeny extrémně silnými papírovými a tato optimalizace přinesla téměř 50% snížení celkového objemu obalového plastu. Obaly jsou navíc lehčí, menší, snížilo se množství výplňového materiálu a na první pohled už nejsou kartony tak barevné jako dřív.
Na infografice jasně vidíte vývoj obalového designu, který má za sebou dlouhou cestu. Strohá až minimalistická grafika, stručné informace. Přesně tak vypadá šetření na pravém místě, které přineslo své ovoce. Výsledkem je snížení spotřeby tiskového inkoustu o neuvěřitelných 91 %. Příroda už nyní děkuje! A zákazníci? Stále kupují Sony!