Datart.cz zaznamenává nárůst závozů zboží k zákazníkům, včetně víkendových dnů.
09/2009
V porovnání s loňským rokem o více jak 70% narostl počet zákazníků e-shopu DATART.cz, kteří si nechávají dovézt zakoupené objemné zboží až do domu. Tento nárůst se týká jak všedních dnů, tak i sobot a nedělí a je přímou reakcí na ceny a jakost dopravních služeb, které Datart svým zákazníkům poskytuje.
V porovnání s prvním pololetím roku 2008 narostl počet dodávek objemného zboží (televizí, praček, ledniček...) do domácností zákazníků o 71%. Vzhledem k tomu, že zboží za 1500 Kč a výše dopravuje Datart zdarma, naučili se zákazníci e-shopu brát tuto službu jako samozřejmost. Další nadstandardní, ale u Datartu běžnou skutečností je pravidlo, že rozměrné zboží dopravují dva závozníci. Je tak zaručeno, že se zboží dostane nikoli třeba jen za první uzamykatelné dveře, ale až přímo na místo určení, na kterém jej technici Datartu navíc zákazníkovi pomohou rozbalit a nainstalovat.
Meziroční nárůst se týká jak všedních dnů, tak i víkendů, u kterých lze ovšem v letním dovolenkovém období vysledovat mírný pokles. Zákazníci využívají i expresního doručení za příplatek, ale objednávají si závoz třeba i o několik týdnů později, například v případě dopravy na chatu. Mezi další výhody patří nízký příplatek za platbu dobírkou a bezplatná likvidace nejenom zbylých obalů, ale třeba i vysloužilé lednice.
Jaký čas zákazníci při sjednávání dopravy preferují, dopoledne nebo odpoledne? „Lidem je to většinou jedno, obecně máme poměr kolem 55:45 ve prospěch odpoledních závozů,“ říká manažer dopravy ve společnosti DATART Marek Cvačka. Dlouhodobě nejžádanějšími dny jsou pak podle něj pondělí a pátek.