Společnost Datart International a.s. zvítězila v soutěži MasterCard Obchodník roku v kategorii Prodejce elektrotechniky roku 2012. Datart tak potvrzuje, že inovace v prodeji a neustálá optimalizace zákaznických služeb je pozitivně hodnoceným parametrem v českém, vysoce konkurenčním prostředí.
Soutěž MasterCard Obchodník roku získala nejen díky desetileté tradici vysokou prestiž. O vítězích jednotlivých kategorií rozhoduje reprezentativního šetření realizovaného nezávislou společností Incoma GfK, která v listopadu 2012 oslovila tisíc spotřebitelů z celé České republiky. Společnost Datart lidé nejčastěji hodnotili jako jedničku v přístupu personálu a v kvalitě výběru sortimentu s nejlepším poměrem výkon / cena.
Dlouhodobě kvalitní zákaznický přístup společnosti Datart navíc v roce 2012 potvrdil i nezávislý výzkum společnosti Daymaker, Daymakerindex, do kterého bylo zahrnuto 31 největších českých maloobchodních řetězců z 6 odvětví (drogerie, elektro, nábytek, móda, obuv, sport). Cílem průzkumu bylo zjistit úroveň zákaznického servisu v maloobchodu a to nejen v kamenných prodejnách, ale i komunikačních kanálech jako je telefonická zákaznická linka či emailová podpora. Datart v tomto výzkumu získal nejvyšší skóre nejen mezi prodejci elektroniky, ale i napříč všemi odvětvími.
„Naše dlouhodobá strategie je opřená o 3 pilíře – nejlepší cena, nejlepší sortiment, nejlepší služby. Službu mj. vnímáme jako povinnost postarat se o potřeby zákazníka po celou dobu životnosti zakoupeného produktu“ , komentovala výsledky Jana Choroušová, PR managerka Datartu.
Datart jako první řetězec se spotřební elektronikou v České i Slovenské republice nabídl zákazníkům možnost pohodlného nákupu z domova přes internetový obchod a ve druhé polovině roku 2011 opět jako první přistoupil ke sjednocení cen v kamenných prodejnách s cenami na internetu. Spolu se Zárukou nejnižší ceny tak může svým zákazníkům zajistit ty nejvýhodnější cenové podmínky na srovnatelném trhu.
„Sortiment prochází neustálou optimalizací tak, abychom v našich prodejnách vždy nabízeli to, co pokládáme za nejlepší a na eshopu tuto nabídku rozšiřujeme o řadu dalších položek, takže si u nás vybere každý podle svých potřeb“, doplňuje Choroušová.
Služby, jakožto poslední pilíř, se snažíme každý rok revidovat a rozšiřovat jejich portfolio tak, abychom se potkávali s potřebami našich zákazníků a zboží jim nabízeli s takovým servisem, s jakým se na našem trhu jinde nesetkají. Například služba doprava zdarma zahrnuje též základní instalaci spotřebiče, odvoz a ekologickou likvidaci spotřebiče starého, úklid obalového materiálu atd.
„Je důležité, aby zákazník, který si vybírá spotřebič na několik dalších let, od nás odcházel spokojen se svou volbou, aby nabyl přesvědčení, že si kupuje přístroj především podle svých potřeb a očekávání, že jsme mu dobře poradili. Chceme, aby se k nám zákazník s důvěrou rád vracel“, shrnuje Choroušová.
Doplňující informace
Švédská společnost Daymaker AB provádí průzkum Daymakerindex vybraných maloobchodních řetězců od roku 2009. Každoročně se opakuje ve Švédsku, Polsku a Norsku. V České republice byla tato studie zveřejněna poprvé.
Společnost DATART INTERNATIONAL, a.s. je na našem trhu již více než 20 let. Svým zákazníkům nabízí mimo neustále aktualizovaného sortimentu i stejné ceny v prodejnách jako na internetu, záruku nejnižší ceny, dopravu zdarma, základní instalaci výrobku zdarma a mnoho dalších služeb, které zpříjemní nejen nákup, ale samotné užívání zakoupeného zboží.