V prosinci společnosti DATART, prodejci spotřební elektroniky, meziročně vzrostly tržby o 36%. Zákazníci letos kupovali luxusnější a kvalitnější dárky, za které byli ochotni si připlatit. Nejvíce prodávané byly TV, mobilní telefony, herní konzole, notebooky, outdoorové kamery, powerbanky, výrobky péče o vlasy a tělo a malé kuchyňské spotřebiče.
V prosinci byly tradičním vánočním megahitem mobilní telefony. Druhým megahitem byla sluchátka, a to zejména od prémiových výrobců. Zákazníci jsou nyní daleko náročnější, už jim nestačí pouhé špunty do uší přibalené zdarma k mobilním telefonům, ale chtějí si hudbu skutečně užít a vychutnat. „Evidentně jsme televizním národem, televize nám dělaly až čtvrtinu tržeb v prosinci, nyní ve výprodejích dokonce téměř polovinu. Nejvíce zákazníci před Vánoci kupovali chytré tenké televize s úhlopříčkou 40“ a více," říká Iva Pavlousková, tisková mluvčí společnosti DATART. Ač se v poslední době mluví o útlumu prodeje výpočetní techniky, tak zákazníci přesvědčili DATART o opaku, velký zájem byl také o notebooky. „U nás již tradičně byly hitem i zařízení na přípravu kávy. Rostoucí zájem o automatické kávovary potvrzuje trend, že se lidé více zajímají o kávu a dávají přednost kvalitě. Mile nás překvapilo, že se nad očekávání dobře prodával velmi kvalitní pressovač DELONGHI ECAM 650.75.MS, který jako jediný kávovar můžete ovládat i z mobilního telefonu přes Bluetooth," doplňuje Iva Pavlousková.
Oproti předchozím letům se výrazně zvýšil zájem o outdoorové kamery a kamery do auta. Je jasně vidět, že u nás roste obliba natáčení videí a sdílení zážitků.
Herní konzole byly pak jasným hitem z dárků na poslední chvíli. Kromě nich v posledním týdnu před Štědrým dnem zákazníci nejvíce kupovali malé kuchyňské spotřebiče, hlavně roboty a mixéry, a produkty péče o vlasy a tělo jako fény, elektrické zubní kartáčky, zastřihávače apod.