Úspěšný návrat DATARTu do českých rukou - tržby téměř 5 miliard

22.10.2015

Finanční rok 2014/2015 byl pro prodejce spotřební elektroniky DATART velmi úspěšný. Firmě se dařilo jak z pohledu zisku, tak i tržeb. Zisk dosáhl hodnoty 8,9 milionu korun a tržby 4,9 miliard korun. V tomto roce plánuje DATART pokračovat v dalším růstu a rozvoji.

Praha, 20. 10. 2015 – Ve finančním roce 2014/2015 se DATART po pěti letech vymanil ze ztráty a vykázal zisk 8,9 milionu korun. Tržby stouply meziročně o tři procenta, celkově na 4,9 miliardy korun.  Nabízí se srovnání s lety předchozími. Vloni byla společnost ve ztrátě 57 miliónů Kč, v roce 2012/2013 dokonce více než 100 miliónů Kč. „Hlavním úkolem v tomto obtížném období bylo snížení nákladů a zvýšení produktivity práce. Nyní, když se nám daří, zaměřujeme se na zvyšování tržeb a tržního podílu. Za úspěch vděčíme především našim zaměstnancům, zákazníkům i obchodním partnerům," vysvětluje David Loyer, finanční ředitel ve společnosti DATART.

Pozici DATARTu upevnilo hned několik inovací. Začátkem roku 2014 firma spustila speciální věrnostní program pro firemní zákazníky - DATART PRO FIRMY, který nabízí individuální přístup, profesionální rady, množstevní slevy a řadu nadstandardních služeb. V minulém roce firma také zlepšila dostupnost zboží objednaného v e-shopu rozšířením výdejních míst o pobočky PONT a BALICZECH. Díky tomu přibylo ke 41 prodejnám, které DATART provozuje v České republice a na Slovensku a e-shopům www.DATART.cz  a www.DATART.sk, více než 700 výdejních míst.

Významnou změnou byl návrat DATARTu do českých rukou. V srpnu 2014 prodala skupina Darty svůj podíl, což považuji za jedno z klíčových rozhodnutí. Vyplývá z něj pro nás větší flexibilita a lepší zúročení znalostí českého a slovenského trhu," pokračuje finanční ředitel. Na úspěchu se také významně podílela pokračující expanze kuchyňských studií. Studia jsou zatím ve vybraných prodejnách v Praze s tím, že firma plánuje jejich postupné rozšíření i do dalších míst.

Čerstvou novinkou je představení jedinečného konceptu - tzv. „Prodejna 21. století“ - v pražské pobočce v Centru Chodov. Pojetí prodejního místa je řešeno naprosto unikátním způsobem, který zatím nikdo jiný v Čechách a na Slovensku nenabízí. Do konce roku 2015 otevře DATART ještě jednu zrekonstruovanou prodejnu.

„Za další z významných pilířů úspěchu DATARTu považuji také symbiózu našich kamenných prodejen a e-shopu. Již léta fungujeme na našem trhu nejen jako prodejce, ale především coby odborný poradce. Proto se k nám do prodejen často chodí zákazníci poradit např. s výběrem vhodného spotřebiče,"  dodává David Loyer.

Další aktuality

Lednice ETA slaví úspěch, získaly prestižní ocenění Značka kvality dTest

Lednice ETA slaví úspěch, získaly prestižní ocenění Značka kvality dTest

Vybíráte novou lednici? Vsaďte na kvalitu potvrzenou nezávislým testem. Lednice modelové řady ETA 3356 získaly prestižní ocenění Značka kvality dTest. Přečtěte si náš článek a dozvíte se, čím si ho za...... Celý článek
Jak vybrat zvlhčovač vzduchu?

Jak vybrat zvlhčovač vzduchu?

Trápí vás často suchý kašel, krvácení z nosu, popř. podrážděné oči? Pak máte pravděpodobně doma příliš suchý vzduch a je na čase pořídit si zvlhčovač vzduchu! Na následujících řádcích vám představíme ...... Celý článek
Recenze: Chytré hodinky Huawei Watch GT 5 zaujmou exkluzivním vzhledem i maratonskou výdrží

Recenze: Chytré hodinky Huawei Watch GT 5 zaujmou exkluzivním vzhledem i maratonskou výdrží

Už tak bohatá rodina chytrých hodinek od Huawei mezi sebou přivítala nového člena. Je jím model Huawei Watch GT 5 slibující širokou nabídku sportovních režimů, odolnost, luxusní vzhled, a hlavně oprav...... Celý článek
⚡Trendy: Konec rozbitých obrazovek! LG přichází s displejem, který můžete natahovat jako žvýkačku

⚡Trendy: Konec rozbitých obrazovek! LG přichází s displejem, který můžete natahovat jako žvýkačku

Tahat, lámat, kroutit… Představte si obrazovku budoucnosti, kterou můžete bezpečně natáhnout až o polovinu její velikosti, aniž by utrpěla její zobrazovací kvalita či pružnost. Přesně tento revoluční ...... Celý článek
Budoucnost nákupů: Elektronické cenovky a jejich výhody

Budoucnost nákupů: Elektronické cenovky a jejich výhody

Elektronické cenovky (nebo také digitální cenovky) se stávají nedílnou součástí moderního nakupování, a to nejen díky své efektivitě, ale i zlepšení zákaznického zážitku. Aktuálně je na 19 prodejnách ...... Celý článek