Finanční rok 2014/2015 byl pro prodejce spotřební elektroniky DATART velmi úspěšný. Firmě se dařilo jak z pohledu zisku, tak i tržeb. Zisk dosáhl hodnoty 8,9 milionu korun a tržby 4,9 miliard korun. V tomto roce plánuje DATART pokračovat v dalším růstu a rozvoji.
Praha, 20. 10. 2015 – Ve finančním roce 2014/2015 se DATART po pěti letech vymanil ze ztráty a vykázal zisk 8,9 milionu korun. Tržby stouply meziročně o tři procenta, celkově na 4,9 miliardy korun. Nabízí se srovnání s lety předchozími. Vloni byla společnost ve ztrátě 57 miliónů Kč, v roce 2012/2013 dokonce více než 100 miliónů Kč. „Hlavním úkolem v tomto obtížném období bylo snížení nákladů a zvýšení produktivity práce. Nyní, když se nám daří, zaměřujeme se na zvyšování tržeb a tržního podílu. Za úspěch vděčíme především našim zaměstnancům, zákazníkům i obchodním partnerům," vysvětluje David Loyer, finanční ředitel ve společnosti DATART.
Pozici DATARTu upevnilo hned několik inovací. Začátkem roku 2014 firma spustila speciální věrnostní program pro firemní zákazníky - DATART PRO FIRMY, který nabízí individuální přístup, profesionální rady, množstevní slevy a řadu nadstandardních služeb. V minulém roce firma také zlepšila dostupnost zboží objednaného v e-shopu rozšířením výdejních míst o pobočky PONT a BALICZECH. Díky tomu přibylo ke 41 prodejnám, které DATART provozuje v České republice a na Slovensku a e-shopům www.DATART.cz a www.DATART.sk, více než 700 výdejních míst.
„Významnou změnou byl návrat DATARTu do českých rukou. V srpnu 2014 prodala skupina Darty svůj podíl, což považuji za jedno z klíčových rozhodnutí. Vyplývá z něj pro nás větší flexibilita a lepší zúročení znalostí českého a slovenského trhu," pokračuje finanční ředitel. Na úspěchu se také významně podílela pokračující expanze kuchyňských studií. Studia jsou zatím ve vybraných prodejnách v Praze s tím, že firma plánuje jejich postupné rozšíření i do dalších míst.
Čerstvou novinkou je představení jedinečného konceptu - tzv. „Prodejna 21. století“ - v pražské pobočce v Centru Chodov. Pojetí prodejního místa je řešeno naprosto unikátním způsobem, který zatím nikdo jiný v Čechách a na Slovensku nenabízí. Do konce roku 2015 otevře DATART ještě jednu zrekonstruovanou prodejnu.
„Za další z významných pilířů úspěchu DATARTu považuji také symbiózu našich kamenných prodejen a e-shopu. Již léta fungujeme na našem trhu nejen jako prodejce, ale především coby odborný poradce. Proto se k nám do prodejen často chodí zákazníci poradit např. s výběrem vhodného spotřebiče," dodává David Loyer.