Meziročně několikanásobně vyšší zájem zákazníků Datartu o doprovodné služby prokazuje, že orientace řetězce na poskytování bohatého a kvalitního zákaznického servisu byla správným krokem. Zákazníci si již nevybírají jen podle ceny a kvality zboží, ale vyžadují i stále větší komfort při nákupu. Nejvíce narostl zájem o instalace televizorů na zeď, satelitních kompletů a sporáků.
Rekordní nárůst zájmu zákazníků si vysloužila placená služba instalace plochých televizorů na zeď a satelitních kompletů - tuto službu si objednalo o 250% více zákazníků než loni. Téměř na dvojnásobek vzrostl počet instalací sporáků, o které projevilo zájem o 70% více zákazníků Datartu. Tento nárůst zájmu o služby se přitom týká jak zákazníků kamenných prodejen Datartu, tak e-shopu Datart.cz.
Dlouhodobě je mezi službami Datartu největší zájem o dopravu po celé ČR zdarma, kterou Datart nabízí svým zákazníkům při nákupu zboží za více jak 1500 korun, dále o různé varianty prodloužených záruk a PC služby. Následují novinkové služby, které Datart začal nabízet v tomto roce, a již se propracovaly mezi nejžádanější. Konkrétně jde o Pojištění mobilních výrobků a o Záruku bleskové výměny, o které je zájem zejména v kamenných prodejnách. Zbytek služeb využívají zákazníci e-shopu i prodejní sítě shodnou měrou.
Nejen toto meziroční srovnání nárůstu zájmu o služby tak prokazuje, že zákazníci na internetu i v kamenných prodejnách vyžadují stále vyšší komfort při nákupu, za který jsou ochotni si také připlatit. Datart a jeho zákazníci rozumí tomu, že při nákupu není podstatná jen cena a náklady na doručení, ale jde také o zprovoznění výrobku, o jeho předvedení a dokonce i o následnou péči o zakoupený výrobek. Nabídka služeb se tak stává rozhodujícím faktorem při výběru prodejce a samotná nejnižší cena přestává být pro zákazníky určujícím kritériem.